Paciento atmintinė

Paciento atmintinė

Prieš atvykstant pas sveikatos priežiūros specialistą verta žinoti, kad paciento apsilankymo laikas yra ribotas. Tam, kad nereikėtų skubėti, patariame savo klausimus apgalvoti iš anksto namie ir juos susirašyti.
 
1. Vizitui pasiruoškite apgalvodamas, ko norite apsilankymo metu:
  • Pakalbėti apie sveikatos problemą;
  • Gauti receptą vartojamiems vaistams ar pakeisti vaistus;
  • Gauti paskyrimą tyrimams;
  • Pakalbėti apie numatomą operaciją ir galimus kitokius tyrimus, specialistų konsultacijas.

2. Jei įtariate, jog Jus kamuoja liga, būtina fiksuoti aplinkybes, užsirašyti simptomus: tai gali padėti pastebėti problemas ir nusistatyti gydymo prioritetus.

3. Lankydamiesi pas gydytoją užduokite savo pasiruoštus klausimus pradėdamas nuo svarbiausių. Jeigu nesuprantate atsakymo, tą patį klausimą užduokite dar kartą ir vėl paprašykite gydytojo paaiškinti. Būtinai pasakykite gydytojui, jei abejojate, kad galėsite vykdyti jo nurodymus.
 
4. Pasiūlius gydymą, klauskite, ar yra kokių nors kitų pasirinkimų. Gydytojui išrašius vaistus, pasiteiraukite, kaip juos vartoti ir ar galimi pašaliniai reiškiniai bei informuokite, jei turėjote kokių nors reakcijų į vaistus.
 
5. Po apsilankymo pas gydytoją visuomet laikykitės gydytojo nurodymų bei atlikite paskirtus tyrimus, nuvykite paskirtoms konsultacijoms pas specialistus.
 
6. Pakartotinai kreipkitės į gydytoją, jeigu:
  • Jūsų sveikata pablogėjo;
  • Patyrėte šalutinių reiškinių ar turite kitokių problemų dėl vartojamų vaistų;
  • Pradėjote vartoti nereceptinius vaistus;
  • Norite sužinoti atliktų tyrimų rezultatus ir gydytojo nurodymus dėl tokių tyrimų rezultatų.