Endokrinologija

Endokrinologas yra gydytojas, kuris specializuojasi diagnozuoti bei gydyti sveikatos sutrikimus, susijusius su kūno hormonų, hormoninių liaukų problemomis. Jis turi specifinių žinių apie hormonų disbalansą ar endokrininių liaukų problemas

Endokrinologo konsultacija

Dažnai žmonės nesupranta, kada jau laikas užsirašyti į endokrinologo konsultaciją. Visgi, yra keli pirmieji ženklai, kurie išduoda, kad pats metas vizitui:

• Nutukimo požymiai
  • Staigus svorio kritimas
  • Cukrinio diabeto simptomai
  • Menstruacijų ciklo sutrikimai be ginekologinės priežasties
  • Padidėjęs irzlumas ir bendras jautrumas
  • Pakitusi kaklo apimtis bei forma
  • Slenka plaukai arba padidėja plaukuotumas

Pajutus bent vieną iš minėtų požymių, derėtų bent profilaktiškai apsilankyti pas gydytoją endokrinologą. Ypač tai aktualu žmonėms, sulaukusiems 35-erių metų amžiaus. Skydliaukės ligos dažniausiai pasireiškia ne iš karto – gali praeiti net keli metai, kol endokrininė liga pilnai atsiskleis su visais simptomais. Tačiau, nereikėtų to laukti, nes kuo ilgiau buvo delsta, tuo sudėtingesnis yra gydymas.

Endokrinologo konsultacija

Endokrinologo tyrimai yra būtini tam, kad būtų galima sužinoti aiškias nemalonių simptomų priežastis. Be tyrimų gydytojas negali diagnozuoti jūsų ligos ir paskirti efektyvaus gydymo, nes du skirtingi susirgimai gali pasireikšti panašiais simptomais.
Dažniausiai gydytojai endokrinologai atlieka kraujo tyrimus, nes tai greičiausias būdas išsiaiškinti hormonų būklę. Visgi, svarbu pabrėžti, kad vieną kartą atlikti tyrimo dažniausiai nepakanka. Įprastai jį reikia kartoti, kad būtų aiškus tikslus rezultatas. Taip yra dėl to, kad hormonų veikla gali kisti priklausomai nuo paros meto ar patirto streso.