Peršalimas

Keletas patarimų, kaip elgtis užklupus peršalimui

Ilsėkitės ir gerai išsimiegokite. Taip padėsite savo organizmui mobilizuoti jėgas svarbiausiai užduočiai –
kovai su ligos sukėlėju. Net jei ir nenorite miego, geriau užsiimkite malonia ramia veikla, pavyzdžiui,
pažiūrėkite mėgstamą filmą patogiai įsitaisę ant sofos.

Gerkite pakankamai skysčių. Pakilus aukštai temperatūrai organizmas greičiau netenka būtinų skysčių. Štai
kodėl susirgus rekomenduojama kuo daugiau gerti. Geriausia, jei tai bus nešaltas vanduo arba šilta arbata,
bet ne kava ar kitas stimuliuojantis gėrimas.

Rinkitės lengvesnį ir švelnesnį maistą – leiskite pailsėti ne tik kūnui, bet ir virškinimo sistemai. Kai virškinami
sunkūs, riebūs patiekalai, organizmas išnaudoja daug energijos, kuri reikalingesnė kovoti su peršalimo
sukėlėjais.

Dažnai vėdinkite ir valykite patalpas. Peršalimo ligas sukeliantys virusai sparčiausiai dauginasi uždarose,
prastai vėdinamose patalpose. Dėl to ne tik sergant, bet ir visą žiemos sezoną svarbu nepamiršti reguliariai
vėdinti patalpas.

Jei temperatūra nekrinta kelias dienas, kreipkitės į gydytoją. Paprastai ilsintis temperatūra nukrinta ir
savijauta pagerėja jau per kelias dienas. Tačiau jei aukšta temperatūra išlieka ilgiau, o būklė negerėja arba
blogėja, būtina kreiptis į gydytoją. Tai gali būti signalas, kad peršalimas komplikavosi į rimtesnę ligą.